Multi-Colored Light Pointer

Berättelsen om mitt fotointresse...

Mitt fotointresse startade för ca 4 år sedan.
Jag började fota med min pappas kompakt kamera.
Fotade blommor, löv och mina katter.
Jag har alltid varit försjust i närbilder, så varje gång det blev suddigt
bakom blomman t.ex så blev jag över lycklig.
Jag utväcklades lite med pappas kamera och blev bättre.
2010 sålde jag jultidningar och kom upp så jag kunde få en röd samsung kompakt kamera.
Jag hade då börjat förstå vad system kamera var och började längta efter att en dag
få äga en sådan.
Jag fotade hästarna på ridskolan, katter, kaniner och ja allt med min nya kompakt kamera.
I början tyckte jag bilderna blev fina och så, men när jag laddade över dem på datorn så
såg dom bara suddiga och tråkiga ut.
Jag började fråga pappa om vi kunde köpa en system kamera, jag föll genast för
Nikon D3100.
Men pappa var utan jobb och sa att vi inte hade råd.
Jag fortsatte tjata och maila bilder på system kameror till honom.
I Augusti 2011 fick jag äntligen min Nikon D3100 som jag hade velat haft så länge.
Nästan genast började jag fota, jag fotade oftast med kompisen Ellen. :)
Vi fotade mellan 300-500 bilder varje gång vi va ungefär.
Nu den 1/1 2012, har jag fotat ca 12.000 bilder sen i augusti.
Jag har fått ett 55-200mm objektiv så jag kan utväcklas ännu mer.
Jag siktar på att kunna få mediaprogramet på Gymnasiet för att sedan
arbeta som fotograf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Din bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Trackback